Her gece kandil dedi biri
Her gece kandil
Ve hasrete daha çok var.
Neyi duymaktayız biz?
Dün oturduğumuz avluda
Siyah olan gül
Bugün açmış ruhunu
Ve bir şey göstermektedir.
Sular bir şey göstermektedir
Kuşların gülleri geçip kokan nefesi
Sesi
Senin soluğun olmaktadır hâlâ.
Buradaki her günahı temizledi
Senin güllere bakman
Senin isteğin göğün katında tartıldı.
Bir melekten söz ederken
Şehir çok siyah
Budur meleği yükselten belki de dedim
Meleği yükselten ve kanatlarını kelimelere açan
Şehrin siyah oluşudur.
Maraş’ta doğdu. Ortaokul ve liseyi Antep’te okudu. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. İlk şiirleri aralarında Defter ve Adam Sanat’ın da bulunduğu belli başlı edebiyat dergilerinde yayımlandı. İlk kitabı Rüzgar Dolu Konaklar ile 1997 Orhon Murat Arıburnu ve Halil Kocagöz şiir ödüllerini aldı. 1999 yılında yayımlanan Tanrı Görmesin Harflerimi ile uzun soluklu bir şiirin habercisi olduğunu gösterdi. 2002 yılında Ayın Büyüttüğü Oğullar ve Onun Çölünde kitaplarını eşzamanlı olarak yayımladı. Şiirleri İngilizceden Farsçaya 17 dile çevrildi, aralarında Grand Street Magazine (New York) gibi saygın dergilerin ve Language For a New Century (Norton P.) gibi önemli seçkilerin bulunduğu antoloji ve dergilerde yayımlandı. Şiirlerinden yapılan bir derleme 2004’te İngiltere’de ARC Publications tarafından In The Temple of a Patient God adıyla, bir başka şiir seçkisi ise Lüksemburg’da PHI Publishing tarafından Winddurchwehte Herrenhauser adıyla yayımlandı. 2008 yılında yayımladığı İbrahim’in Beni Terketmesi kitabı eleştirmenlerce ‘Hanif şiir’ olarak değerlendirildi. Fotoğraflı bir kent kitabı olarak tasarlanan ve 2009 yılında basılan Doğu’nun Kapısı Diyarbakır, şehrin tarihî, kültürel, mimari birikimini fotoğraf ve şiir eşliğinde anlatıyor. Bejan Matur, Diyarbakır Kültür Sanat Vakfı’nın (DKSV) kurucu başkanlığını yürütmenin yanı sıra, günlük basında periyodik olarak siyasal ve kültürel yorum yazıları yazmaktadır.