Günümüz dünyasının en ağır dramlarından olan mültecilik konusunu işleyen Kader Denizi, Mehmet Günyeli'nin soyut fotoğrafları ve Bejan Matur'un bir tragedya gibi kurguladığı şiirlerinden oluşuyor.
Bejan Matur;Maraş’ta doğdu. Ortaokul ve liseyi Antep’te okudu. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. İlk şiirleri aralarında Defter ve Adam Sanat’ın da bulunduğu belli başlı edebiyat dergilerinde yayımlandı. İlk kitabı Rüzgar Dolu Konaklar ile 1997 Orhon Murat Arıburnu ve Halil Kocagöz şiir ödüllerini aldı. 1999 yılında yayımlanan Tanrı Görmesin Harflerimi ile uzun soluklu bir şiirin habercisi olduğunu gösterdi. 2002 yılında Ayın Büyüttüğü Oğullar ve Onun Çölünde kitaplarını eşzamanlı olarak yayımladı. Şiirleri İngilizceden Farsçaya 17 dile çevrildi, aralarında Grand Street Magazine (New York) gibi saygın dergilerin ve Language For a New Century (Norton P.) gibi önemli seçkilerin bulunduğu antoloji ve dergilerde yayımlandı. Şiirlerinden yapılan bir derleme 2004’te İngiltere’de ARC Publications tarafından In The Temple of a Patient God adıyla, bir başka şiir seçkisi ise Lüksemburg’da PHI Publishing tarafından Winddurchwehte Herrenhauser adıyla yayımlandı. 2008 yılında yayımladığı İbrahim’in Beni Terketmesi kitabı eleştirmenlerce ‘Hanif şiir’ olarak değerlendirildi. Fotoğraflı bir kent kitabı olarak tasarlanan ve 2009 yılında basılan Doğu’nun Kapısı Diyarbakır, şehrin tarihî, kültürel, mimari birikimini fotoğraf ve şiir eşliğinde anlatıyor. Bejan Matur, Diyarbakır Kültür Sanat Vakfı’nın (DKSV) kurucu başkanlığını yürütmenin yanı sıra, günlük basında periyodik olarak siyasal ve kültürel yorum yazıları yazmaktadır.
Mehmet Günyeli;
İstanbul, Kadıköy’de doğdu. Saint Joseph Lisesi’nden sonra Siyasal Bilimler Fakültesi’nde eğitimini tamamladı. 80’li yıllarda fotoğrafa başladı. Yurt içinde ve yurt dışında sergilere katıldı, saydam gösteriler yaptı, çeşitli ödüller kazandı. Özellikle küresel rekabette kendi öz kültürlerini koruyabilen, dünyanın birçok ülkesine giderek “Yeryüzünün Renkleri” adını verdiği fotoğraf projesini yaptı. Fotoğraflarını yurt içinde ve yurt dışında çeşitli gazete ve dergilerde yayımladı. Kültürel anlamda küreselleşmeye muhalif duruşuyla tanınmaktadır. Son yıllarda çalışmalarını çağdaş ve kavramsal temalar üzerine yoğunlaştırdı. 2008 yılında uluslar arası fotoğraf projesi Prix Pictet’ye nomine edildi. 2009 Berlin, Villa Openheim ve 2010 Houston, Fine Arts müzelerinde fotoğrafları sergilendi. Viva Cuba Libra, Hindistan ve Dervişler isimli üç fotoğraf kitabı ve Yeryüzünün Renkleri adlı DVD’si yayımlanmıştır. İstanbul Modern, Elgiz Çağdaş Sanat Müzesi, Özil Müze Koleksiyonu ve Houston, Museum of Fine Arts koleksiyonlarında eserleri bulunmaktadır.